Hürriyet

8 Haziran 2010 Salı

Bu Sabah Yağmur Var İstanbul'da

İstanbul’da yağmur var. Yağmur denebilir mi bilemiyorum açıkçası. Anlatıldığı kadarıyla bir afet mevzu bahis. Izmir’de artık yok o yağmur bulutlarından. Günlerdir kapalıydı hava. Izmir sıcağının çözülmesi harika. Yağmurun da yağması güzel. Ama en güzeli o günlerden esen çocukluk hatıraları herhalde.

‘Bu sabah yağmur var İstanbul’da’

1984 yılında bestelenmiş, yada yayınlanmış mı denir bilemedim. MFÖ’nün her daim harika olan bestelerinden ilk sıralarda yer alan bir parça. Ben, bunu en çok Okuma Bayramı öncesinde dinlediğimi hatırlıyorum. Ses, koku herhalde geçmişi en çok çağrıştıran öğelerdir. Işte bu ses bana o günleri hatırlatıyor. Hani hafızamda özel bir yer edinmişliği yok tüm o anıların. Çoğunluğu silindi gitti bile. Dile kolay, 15-16 sene olmuş. Aslında hafızama güvenirim, ama iyiki de geriye kalan tek şey ’Bu Sabah Yağmur Var İstanbul’da’ olmuş.

Çok da kurcalamanın anlamı yok zaten anıları. Annemin gençliği, dedemin dinç olduğu yaşları, ananemin bütün evi altüst edip bir de bana bakabildiği yılları hatırlamamam lazım. Iyi zamanlardı onlar.

Ve kapanış da şöyle olmalı belki de;

’Şarkılarda düşünmek seni bana getirmez ki...’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder