Hürriyet

2 Mart 2011 Çarşamba

Behzat Ç.

elimizde şu var; behzat ç. sevenleri, nuri'den sonra bir düşüş yaşandığını iddia etmekte. ki doğrudur. ekşisözlük'te de pazar günü finali yapacağına dair panik havası estirildi. ben de medya satın alma bilgimle şunu yazdım;

gecekondu en son 13 şubat günü yayınlanmış. rating ve share ölçümleri şu şekilde;

63 gecekondu talk show star 24:56 0,9 10,2

0,9 ratingi. yani türkiye'de 20 milyon tv varsa bu kadarın 0,9'u sadece bu program için açıkmış. share ise yayın süresince açık olan tvlerin oranıdır. bu da her 100 tvden 10.2'sinin bu programı izlediğini gösteriyor. medyasatınalmacılar, ne bileyim programları sıralayan, yayınlanmasına veya yayınlanmamasına sebep olan kimseler ratingi baz alıyor. bence share daha önemli ama görüldüğü üzere 13 şubatta yayınlanan son gecekondu bölümü 63. sıradan girmiş listeye. 0,9 rating alarak.

aynı güne bakarsak ki, efsane 20. bölüme denk gelmekte bu bölüm, behzat ç.

4 behzat c.'bir ankara polisiyesi' serials turkish star 20:33 6,6 16,0

şeklinde görülüyor. ab grubunda mittabi. tüm izleyiciler baz alındığı zaman;

11 behzat c.'bir ankara polisiyesi' serials turkish star 20:33 4,9 11,0

şeklinde. görüldüğü üzere hemen hemen her şey yolunda şubat ortasında.

lakin, nuri adlı -annem bile beğenmedi lan- diziden sonra işler döndü son iki haftada.

nuri, 27 şubat akşamı tüm gruplarda

3 nuri serials turkish kand 20:33 8,4 18,4

ab grubunda

3 nuri serials turkish kand 20:33 9,5 22,5

şeklinde görülmekte.

behzat ç. ise tüm gruplarda;

23 behzat c.'bir ankara polisiyesi' serials turkish star 20:03 3,5 7,9

ab grubunda da;

10 behzat c.'bir ankara polisiyesi' serials turkish star 20:03 4,6 11,2

şeklinde. prodüksiyonların çoğunlukla ab grubuyla haşır neşir olduklarını düşünürsek, behzat ç.'ye biraz daha şans verilecektir. 20 şubata bakmadım, kaldı ki 2 haftalık düşüş sanırım yaşanabilecek bir durum. herkes nuri ile kıyaslayınca açıklama yapmak zorunda kaldım. behzat ç.'nin seyirci kitlesi fanatik ve diziye sahip çıkıyor. star'ın bunu gözardı edeceğini sanmıyorum. ayrıca hatırlanacağı üzere pazar günü necmettin erbakan'ın vefatından dolayı da haber bültenlerinde normalde pazar günü yaşanmayan bir yoğunluk var. gerçi çocuklar duymasın adlı gudik şeyin tekrarının bile fazla izlenmesine bir kulp bulamıyorum.

velhasıl, evet manyak gibi sahiplenmek lazım bu diziyi. sıralamada düşüşe henüz geçmişken kucaklamak lazım. gece gece de böyle garip bir şey çiziktirdi dizi bana. kaldırmayın lan, emeğe saygı mk.

dipnot; mülakata kadar bu yazı kendini geliştirip, kusurları minimize edilmeye çalışılacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder