Hürriyet

25 Mayıs 2011 Çarşamba

Göç Yolları

Göç yollar bir gün döner tersine diyor şarkı. Yeni Türkü’den dinlemek de candır, canandır ama Cem Karaca’dan ötesi yoktur bu şarkı için. 220 km hızla Bursa etrafından İstanbul’a gitmeye çabalıyorduk ortaokul arkadaşımla. O günlerin üzerinden 1 sene geçti neredeyse. Şimdi, ne bir eski dost, ne bir heves kaldı İstanbul için. Ama bir yerlerden yaşama tutunmak gerekli.

Ben 2. yazım için geliyordum stajla geçecek olan. Zor bir yaz bekliyordu beni. Portfolio ile staj benim haftada 6 günümü yiyordu. Yesindi, bedel ödüyordum neticesinde, daha iyi bir gelecek amacıyla. Üzülecek, yalnız hissedecek zamanım bile yoktu. Arkadaşımsa uzatmaları okuyordu artık. Yaz okulunda tabi. Bazen Kadıköy’den Beşiktaş’a geçerken, bazen de sadece eve dönerken, köprü üzerinde olmak şartıyla dinledim, dinledik. Takip edelim. Geri gelebiliriz, artık deplasman öncesindeyiz. Evimizden çıkıyoruz. Başkalarının evinde, başkalarından kötü koşullarda ekmek derdine düşüyoruz. Sığınacağımız bir yuvamız olmayacak orada. Muhtemelen ev sıcaklığımız da olmayacak. Ama bunu başaracağız. Başarmak zorundayız.

" söyleyin dağlara rüzgara
yurdundan sürgün çocuklara
düşmesin kimse yılgınlığa
geçit vardır yarınlara

göç yolları
göründü bize
görünür elbet
göç yolları
bir gün gelir
döner tersine
dönülür elbet

en büyük silah umut etmek
yadigar kalsın size

yolverin kanatlı atlara
sürgünden dönen çocuklara
ateşler yakın doruklarda
geçit vardır yarınlara

dağılsak da göç yollarında
yarın bizim bütün dünya "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder