Hürriyet

9 Kasım 2011 Çarşamba

parti bitmiş

Ben bu şehirden ayrılıyorum ve eğer bir gün özlersem bu şehri tekrar dönerim. Ama son gecemden bakınca tekrar özlememin imkanlı olduğunu düşünmüyorum. Yine de burada büyüdüm, burada yaşadım, karşılıklı kahırlarımızı çektik. Hem ailem hala içinde… Birkaç sevdiğim insan bile var bu şehirde hala yaşayan. Bilemiyorum ne olur.
Ama her kasımda aşk sizin için nasıl başka oluyorsa, benim için de nostalji bir başka oluyor. Yollar dönüp, dolaşıp geliyor 2001 Kasımına. Anlatabileceğim bir şey yok. Tekrar da yaşamayacağım için o ergen günlerimi fazla kurcalamak da benim işime gelmiyor açıkçası.

Bu gelişim biraz yalnızdı. Gerçi ben de olacakları hissetmiş gibi hazırlanmış geldim. Yarın döndüğüm zaman birileri arkamdan vefasız diyecek, söylenecek. Ama ben açık açık gelişimi, gidişimi belirttim. İnsanların sadece ikiyüzlü oldukları zamanlar bu zamanlar. Açıkça bildirince görmemezlikten geliyorlar, sonradan da ‘ama hiç görüşemedik’ diyebiliyorlar. Oysa belki ben de görüşmek istememişimdir. Kim bilir? Ama mesela kasım 2001 olsaydı bugün, ben yarın 8K’ya girsem, Mcan olsa, artık görüşmediğim birileri de olsa o sınıfta falan, değişik bir his olurdu gibi. Ben nereden bileyim o zamanlarda, 10 sene sonra başka bir şehirde, hiç hesaplamadığım hatta varlığını o zamanlar kimsenin bilmediği bir işi yapacağımı. Gerçi yine aynı yollardan geçsem, yine yapardım bugün yaptığım şeyi. Yine İstanbul’a taşınır, yine aynı yerde çalışırdım. O konuda zaten sıkıntımız da yok.

Ama ne mi oldu Kasım 2001’de? Ben büyüdüm biraz galiba. Sonuçta ergenlik de bir büyümedir. Ama ben o zamanlarda ilk kez herkese ulaşabilme gücümü keşfettim. Benim arkamda dayanabileceğim, sırtımı verip de başka şeylerle uğraşabileceğim birileri vardı o zamanlar. Bando vardı, tüm gün izin vardı sonra mesela. Cossacks oynardık sonrasında. Sonra evime dönerdim. Sonra yine çıkardım, hafta sonları dershaneye giderdim o zamanlarda. Çıkınca da yine buluşurdum sırtımı dayayabildiğim insanlarla. Eğlenceli olurdu. O zamanlar 10 milyon yeterdi bana hafta sonumu geçirebilmem için. Şimdi altı sıfır kandırmacası yapılsa da 10 milyon ne yetiyor tek başına, ne de başka eksikleri gideriyor daha fazlası.

O zamanlar güzeldi. Bir daha geri gelmeyecekler. Ne ben anlatabilirim birilerine, o zamanlar yanımda olanlar hariç, ne de siz anlayabilirsiniz iki gündür neden taktığımı bu kadar.

İzmir’den sevgiler, ve hoşçakalın.

Belki bir gün yine bu şehirden seslenirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder